piątek, 4 maja 2012

O copywritingu słów kilka...

Jakieś dwa tygodnie temu ni z gruchy, ni z pietruchy umieściłem ogłoszenie na jednym z for internetowych, że napiszę teksty za pieniądze. Początkowo myślałem, że nic z tego nie będzie, ale jak w ciągu godziny dostałem zlecenie na 100 tekstów to zmieniłem zdanie. Czy warto więc zainteresować się copywritingiem?

Na czym to polega?
Generalnie copywriting to pisanie unikalnych tekstów za pieniądze. W większości przypadków będą to zlecenia na precelki (ok 1000znaków ze spacjami), ale mogą trafić się również teksty na blogi czy strony firmowe. Zależnie od przeznaczenia nasz tekst powinien mieć odpowiednią teść merytoryczną i odpowiednią ilość znaków.


Czego potrzebuję, żeby zostać copywriterem?
Copywriter w zasadzie nie potrzebuje wiele. Jedyne wymagania to:

  • Komputer z klawiaturą
  • Edytor tekstu
  • W miarę poprawny styl
  • Dużo wolnego czasu
W zestawieniu specjalnie nie umieściłem specjalistycznej wiedzy na dany temat, gdyż w 95% przypadków nie będzie nam potrzebna. Jeśli piszemy precle to wystarczy pisać w zadanym temacie, kilka razy użyć wytłuszczenia frazy i tekst gotowy. Jeśli piszemy na bloga to zazwyczaj wystarczy wiedza zdobyta w internecie.

Ile mogę zarobić?
Generalnie copywriter nie zarabia kroci. Oczywiście jeśli mamy markę i piszemy dla dużych portali to możemy zarobić sporo, ale jeśli piszemy popołudniami to raczej zarobimy drugie kieszonkowe. Zależnie ile wezmę zleceń, tygodniowo zarabiam 50-100zł,co jak dla mnie jest zadowalające, ale ktoś inny będzie wolał obejrzeć "M jak miłość" czy "Świat według Kiepskich". 


Podsumowanie
Jeśli jesteś uczniem szkoły średniej, bądź gimnazjum i chcesz dorobić do kieszonkowego, to copywriting może być bardzo ciekawą opcją w porównaniu do ulotek. Jednakże, jeśli masz zamiar utrzymać z tego rodzinę to lepiej poszukaj uczciwej pracy ;)

1 komentarz:

Krystian z zarabianie365.wordpress.com pisze...

Pisanie tekstów na zamówienie to bardzo dobra propozycja szczególnie dla osób młodych, które nie posiadają zbyt dużych wymagań co do zarobków.
Ostatnio ja sam pisałem na swoim blogu o tej formie zarabiania przez sieć.